[grve_title title=”راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد” line_type=”double-line” light_text=”yes” align=”center”]

راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد

در بحث راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد ، یکی از مواردی که دربسیاری از سازمانها در حوزه نیروی انسانی مهم می باشد ، مدیریت بر ورود و خروج پرسنل جهت محاسبه حقوق و دستمزد آنهاست.
پرسنلی که در یک مجموعه فعالیت می کنند با بهره گیری از یک دستگاه حضور و غیاب می توانند دیتاهای ورود و خروج را از طریق شبکه یا فلش مموری به نرم افزار حضور و غیاب انتقال داده و گزارش ماهانه پرسنل را چک نمایند .
اما سئوالی که بیشتر در ذهن تمامی مدیران وجود دارد این است که آیا این امکان وجود دارد که پرسنل یک سازمان در مکانی دیگر به عنوان مثال در یک شهر دیگر باشند و دفتر مرکزی بخواهد دیتاهای تردد پرسنل خود را از راه دور کنترل نمایند؟
بله این امکان وجود دارد
شرکت مهر پردازش راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد را جهت یکسان سازی دیتاهای تردد در شرکتهایی با بیش از یک شعبه ارائه می نماید.
[vc_tabs][vc_tab title=” استفاده ازاینترنت” tab_id=”1449753273372-2-5″]
 یکی از راهکارهای حضور و غیاب , کنترل تردد جهت انتقال دیتاهای تردد در یک شرکت از شعبه به دفتر مرکزی استفاده از اینترنت می باشد.
مواردی که جهت استفاده از این سیستم پیشنهاد می گردد :
* بستراینترنت برای دفتر مرکزی و شعبه ها
* آماده سازی سیستم سرور مرکزی
* دستگاه حضور و غیاب با قابلیت شبکه (مدلهای BioLite NetBioStationBioStation T2FaceStation)
* نرم افزار حضور و غیاب ( نسخه تک کاربره – پیشرفته – تحت وب)
جهت استفاده از سیستم اینترنت جهت تخلیه اطلاعات باید از آن شرکتی که اینترنت پرسرعت را خریداری کردیم برای هرکدام ازشعبه ها IP Valid خریداری کرده و بر روی دستگاههای حضور و غیاب این IP را ست کرده و از طریق نرم افزار حضور و غیاب به شعبه مورد نظر متصل شده و اطلاعات را جمع آوری می کنیم.
راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد
[/vc_tab][vc_tab title=”استفاده از تلفن ثابت” tab_id=”1449744427-2-84″]
یکی از راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد استفاده از خط تلفن ثابت جهت تخلیه اطلاعات می باشد .به دلیل پایین بودن سرعت خطوط تلفن اصولا برای شرکتهایی با تعداد زیاد شعبه پیشنهاد نمی گردد و فقط در صورتیکه شعبات در مکانهایی باشند که دسترسی به اینترنت در آن مکان امکان پذیر نباشد این کار قابل انجام است.
موارد مورد نیاز جهت پیاده سازی این سیستم:
* خط تلفن ثابت در دفتر مرکزی و شعبه ها
* دستگاه حضور و غیاب با قابلیت اتصال به مودم (RS232) مدلهای ،BioStationBioStation T2FaceStation
مودم اکسترنال جهت تبادل اطلاعات موجود در دستگاههای حضور و غیاب
* نرم افزار حضور و غیاب ( نسخه های تک کاربره ، تک کاربره پیشرفته و تحت وب )
در موارد بالا هر کدام از دستگاههای حضور و غیاب به یک دستگاه مودم اکسترنال به خط تلفن متصل می شود. و سیستم موجود در دفتر مرکزی با متصل شدن به مودم و گرفتن شماره تلفن آن مکان مورد نظر از طریق Dialup دیتاهای تردد دستگاهها را جمع آوری می نماید.
راهکارهای حضور و غیاب کنترل تردد
[/vc_tab][vc_tab title=”استفاده از فلش مموری” tab_id=”1449744427-1-12″]
اگر به هر دلیلی هیچ یک از راهکارهای حضور و غیاب اینترنت و تلفن ثابت قابل انجام نبود می توان تمامی دیتاهای تردد را از طریق فلش مموری ( USBFlash Memory ) به نرم افزار حضور و غیاب انتقال داد. و این نکته را باید در نظر داشت که دستگاه حضور و غیاب باید قابلیت انتقال دیتاهای تردد را به فلش مموری داشته باشد.( مدلهای، BioStationBioStation T2 )
[/vc_tab][/vc_tabs]
لطفا به ما امتیاز دهید