چاپ کارت هوشمند

یکی از فعالیتهای گروه فنی مهرپردازش چاپ کارت هوشمند – پرسنلی – PVC و کارت پارکینگ می باشد.

با ما در  ارتباط باشید ((44607217-021))

چاپ کارت هوشمند

چاپ کارت هوشمند SMART که از دسته کارتهای تماسی (Contact) میباشند که در دونوع Smart card و  Memory card موجود می باشند و دارای یک چیپ حافظه بر روی خود میباشند.تفاوت کارت smart و Memory card در نوع چیپ آنها می باشد.کارتهای اسمارت علاوه بر حافظه ، دارای Cpu نیز مب باشند ولی Memory card ها فقط دارای حافظه می باشند.

حافظه چیپ کارتهای اسمارت متنوع می باشد و دارای استانداردهای مختلفی میباشد که با توجه به نوع کاربرد آن قابل ارائه میباشد.قابلیت ذخیره سازی عکس ، اثر انگشت ، پرونده الکترونیکی،مشخصات پرسنلی و… در حافظه کارت.

مزایا : امنیت بالا در Encoding ، تاثیر پذیری کم در میدان های مغناطیسی ، Reader ارزان قیمت

معایب: اصطحلاک کارت و چیپ با Reader

چاپ کارت هوشمند

چاپ کارت هوشمند بدون تماس

کارتهای بدون تماس در دو نوع Read only و Read/Write ارائه می شوند که در فرکانس رایویی 125Khz فعال می شوند. کارتهای Read only دارای کد چند رقمی ثابت منحصر به فرد می باشند و کارتهای R/W قابلیت خواندن و نوشتن کد را دارا می باشند.

مزایا: قیمت مناسب ، عدم تماس با Reader ، آسیب پذیری کم در مقابل میدانهای مغناطیسی

معایب: محدودیت جهت ذخیره اطلاعات در کارت

موارد استفاده: دستگاه حضور و غیاب – کنترل تردد

چاپ کارت هوشمند

چاپ کارت هوشمند Mifare

کارت Mifare از خانواده کارتهای RFID و بدون تماس می باشد که دارای چیپ با قابلیت خواندن و نوشتن و ذخیره اطلاعات می باشد.حافظه داخلی کارتهای Mifare متنوع می باشد و متداولترین آنها حافظه 1K و 4K می باشد و مناسب جهت ذخیره اطلاعات مورد نیاز در کارت می باشد. برخی از موارد استفاده کارت های مایفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه حضور و غیاب ، بلیط الکترونیکی ، دستگاه کنترل تردد ، پارکینگ ، باشگاه ، سلف سرویس و….

چاپ کارت هوشمند

کارتهای بانکی از متداواترین نمونه های کارتهای مگنت (Magnetic Stripe Card) می باشند. این کارت ها از جنس PVC بوده و یک نوار مغناطیسی در یک طرف خود دارند و از نوع کارتهای تماسی یا Contact میباشند.اطلاعات مورد نیاز به صورت encode شده به وسیله دستگاه Encoder بر روی نوار مغناطیسی کارت ذخیره میشود.از متداولترین کارتهای مگنت میتوان به Hi-Co و Lo-Co اشاره نمود

مزایا :از مزایای این کارت می توان به قیمت بسیار مناسب ، ریدر های ارزان قیمت و تماسی بودن این کارت ها اشاره کرد.

معایب: از بین رفتن اطلاعات با قرار گرفتن در مجاورت میدان های مغناطیسی ، اصطحلاک با دستگاه Reader

برخی از موارد استفاده کارتهای مگنت:

کارت عابر بانک ، کارت حضور و غیاب ، کارت تخفیف، بن الکترونیکی ، درب الکترونیکی و…

چاپ کارت هوشمند

چاپ کارت هوشمند  HID

این کارت توسط شرکت Global آمریکا تولید مشود استانداد خاص خود را دارد این کارتهادارای عمر، قابلیت بیشتروامنیت بهتری نسبت به کارتهای دیگر دارند فرکانس این کارت ها مانند کارت مایفر 13.56 مگاهرتز میباشد به مرور شرکتهایی که با این استاندارد کار میکنند در حال افزایش است

5/5 - (1 امتیاز)