قفل مگنت و نحوه عملکرد آن در دستگاه کنترل تردد

در این قسمت قصد داریم در خصوص قفل مگنت و نحوه عملکرد آن در دستگاه کنترل تردد صحبت کنیم.

شما در نظر داشته باشد که یک ساختمان برای اینکه امنیت کامل داشته باشد باید در مرحله اول درب اصلی مجموعه به طور کامل ایمن شود ، پس با تجهیز نمودن درب اصلی ساختمان به قفلهای امنیتی مناسب می توان امنیت بسیار زیادی در ساختمان و کلیه افرادی که در آن مجموعه  می باشند را به وجود آورد. یکی از بهترین قفلها که اکثراً امروزه از آن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد و در بسیاری از مراکز مانند شرکتها ، ادارات ، فرودگاه ، و غیره استفاده می شود قفل مگنتو یا به اصطلاح  (الکترومغناطیسی) است.

قفل مگنت

عملکرد این قفل به صورتی است که به وسیله جریان الکتریسیته که در مدار قفل برقرا ر می شود خاصیت آهنربایی پیدا می کند. قفلهای مگنت قابلیت ارتباط با انواع  سیستم کنترل تردد را داشته که فرد به وسیله کارت و رمز  و اثرانگشت امکان دسترسی به مجموعه مورد نظر را خواهند داشت.در اکثر مواقع بسیاری از شرکتها و سازمانها میخواهند که از سیستم کنترل تردد به عنوان دستگاه حضور و غیاب نیز استفاده نمایند که این امر هم توسط این سیستم قفل نیز قابل انجام می باشد.  قفل های مگنت (مغناطیسی) دارای یک پلیت فلزی و یک صفحه سیم پیچی شده که به صورت آهنربا عمل می کند. هنگامی که صفحه فلزی به درب متحرک متصل می گردد آهنربای الکتریکی به فریم (قاب) درب وصل میشود و آرمیچر پلیت به درب نصب میگردد. جریانی که به صورت الکتریکی از قفل مگنت عبور می کند دارای خاصیت الکترومغناطیسی بوده که باعث می گردد پلیت فلزی به درب متصل گردد.

تنها عاملی که  میتواند در قفل و نیروی الکترومغناطیسی تاثیر داشته باشد و درب را محکم نگه دارد به  نحوه سیم پیچی آهنربا بستگی دارد. سیم پیچ غیر از اینکه خود دارای نیروی مغناطیسی هست باعث بالا بردن و تقویت خاصیت مغناطیسی صفحه فلزی نیز می گردد

قفل مگنت

تمامی قفل های مگنت با توجه به فشاری که روی آنها وارد می شود به چند دسته تقسیم می گردد. یکسری تا فشار ۱۸۰ کیلوگرم و یک سری از قفلها تا فشار ۲۵۰ کیلوگرم و غیره مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به نوع درب و سنگینی آن قفل هم تغییر خواهد کرد. به همین ترتیب یکی عواملی که باعث بسته شدن درب می گردد همین نیروی مغناطیسی به وجود آمده  بین صفحه فلزی وآهنربا می باشد با قرار دادن یک واشر پلاستیکی بین پلیت فلزی و درب این امکان به وجود آمده که صفخه فلزی و قفل با قدرت بیشتری به هم متصل شوند.مقدار توانی که اکثر قفل های مگنت استفاده می کنند ۶ وات می باشد. این قفلها دارای ولتاژ ۱۲ ولت و ۲۴ ولتمی باشند .

قفلهای مگنت برای درب منازل هم مورد استفاده قرار می گیرند و این امکان وجود داشته که به جای قفل درب حیاطی هم از آن استفاده کرد.و حتی این قفلها امکان ارتباط با انواع  دستگاه کنترل تردد به صورت کارت – اثر انگشت – رمز را داشته و ازطریق رله دستگاه کنترل تردد فرمان باز شدن درب به قفل داده می شود .در مواردی که  امنیت در یک مجموعه از اهمیت بالایی برخوردار است .بیشتر از سیستم های تشخیص چهره و یا اثر انگشتی استفاده می کننداز این قفلها در درب آلومینیومی، شیشه ایی، درب خروج اضطراری، درب اتومات شیشه ایی و درب اتاق سرور، استفاده میشود.و بر روی چهارچوب و یا روی زمین نصب می گردد.


لينک مرتبط

عملکرد دستگاه حضور و غياب ،ليست قيمت دستگاه کنترل تردد ، ليست قيمت دستگاه حضور و غياب،راکت بازرسي بدني،نرم افزار باشگاه ورزشي، دستگاه گشت و نگهباني ،دستگاه ايکس ري، اسکنر اثر انگشت ،گيت فلزياب، دوربين مداربسته با برند zk و suprema

لطفا به ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده − 7 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.