انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب مناسب

در واقع امروزه لزوم انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب مناسب برای کنترل و مونیتورینگ رفت و آمد پرسنل، از الزامات شرکتها ،ارگانها و موسساتی است که با پرسنل زیادی سر و کار دارند.

این موضوع رابطه ی مستقیم با تعداد پرسنل موجود دارد به نوعی که هرچه تعداد پرسنل بیشتر باشد ضرورت استفاده از سیستم حضور و غیاب و کنترل تردد بیشتر احساس میشود. در حقیقت انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب مناسب برای شخص یا اشخاصی که آشنایی کامل با طرز کار و تنوع آن ندارند دور از مشکل نخواهد بود.در این بخش قصد داریم تا شما را با انواع سیستم های حضور و غیاب آشنا کنیم تا در انتخاب یک دستگاه حضور و غیاب مناسب اختیار عمل بهتری داشته باشید.

کدامیک از انواع دستگاههای حضور و غیاب مورد نظر شماست ؟

  • دستگاههای کارت خوان
  • دستگاه های بیولوژیکی ( دارای حسگر اثر انگشت و شبکیه ی چشم )
  • دستگاه های پانچ دستی

دستگاههای کارت خوان بدین صورت عمل میکنند که چنانچه کارت مشخص و تعریف شده در محدوده ی قابل تشخیص دستگاه قرار میگیرند  بر اساس نوع تعریف و داده سازی امکان ثبت اطلاعات را فراهم میکنند. از طرفی دستگاههای حسگر اثر انگشت بر اساس الگوهای اثر انگشت که در حافظه ذخیره شده اند قابلیت شناسایی و ثبت اطلاعات را دارا میباشنند.

آیا نیازمند استفاده از دستگاههای کنترل تردد هستید ؟

معمولا دستگاههای حضور و غیاب امکان کار با دستگاههای کنترل تردد را نیز در خود دارند. در این حالت، دستگاه قابلیت کنترل ورود و خروج به شرکت یا سازمان را برای شما فراهم خواهد کرد در نتیجه اطلاعات دقیق و منسجمی در مورد وضعیت کارمندان در اختیار شما قرار خواهد گرفت. برای این مهم شما برای هر گیت ورود و خروج نیاز به یک دستگاه کنترل تردد خواهید داشت.درواقع اینکه چه بخش هایی از سازمان و یا شرکت نیاز به کنترل در امر تردد دارد یک امر سلیقه ای است.با استفاده از ترکیب بیش از یک دستگاه کنترل تردد، میتوان دسترسی افراد را برای بخش هایی معین تعیین کرد به صورتی که بخشی از سازمان قابل دسترس و تردد برای عموم و بخش یا بخش هایی از سازمان یا شرکت صرفا برای عده ای با قابلیت دسترسی تعریف شده باشد.

تعداد پرسنل و قابلیت ثبت و کنترل تردد بر اساس تعداد نفرات

اگر تعداد پرسنل و کارمندانی که در یک زمان معین اقدام به ثبت تردد خود خواهند کرد بیش از حد معمول است،در واقع شما به دستگاهی نیاز دارید که سرعت پردازش آن بالا باشد.(به عبارتی سرعت پردازش در امر شناسایی).در برخی از دستگاههای بیولوژیکی چندین ثانیه زمان برای فرآیند تشخیص اثر انگشت نیاز استکه این زمان منجر به ایجاد صفهای طولانی کارمندانی که قصد ورود یا خروج را دارند، می شود.

ظرفیت دستگاه حضور و غیاب

اغلب دستگاههای حضور و غیاب در تعداد پروفایل های قابل ذخیره سازی محدودیت دارند.چنانچه تعداد پرسنل شما زیاد است، شما باید دستگاهی را انتخاب نمایید که حافظه ذخیره سازی اطلاعات پروفایل و پرسنل آن زیاد باشد.تعداد شعب و مناطقی که برای ثبت اطلاعات تردد پرسنل در نظر گرفته اید به چه میزان است ؟

در صورتیکه شرکت یا سازمان شما دارای شعب مختلفی است که تمایل به مانیتور و ثبت تردد پرسنل کلیه شعب از دفتر مرکزی را دارید، در حقیقت شما به دستگاه یا دستگاههایی نیاز دارید که از روش ارتباطی شبکه یا TCP/IP بهره مند هستند. البته نرم افزاری که بتواند اطلاعات را از کلیه شعب جمع آوری نموده و در یک نرم افزار مرکزی پردازش نماید،بخش مهم دیگری از تصمیم گیری شما به حساب می آید.


لينک مرتبط

عملکرد دستگاه حضور و غياب ،ليست قيمت دستگاه کنترل تردد ، ليست قيمت دستگاه حضور و غياب،راکت بازرسي بدني، دستگاه گشت و نگهباني ،دستگاه ايکس ري، اسکنر اثر انگشت ،گيت فلزياب، دوربين مداربسته با برند zk و suprema

لطفا به ما امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 + پانزده =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.