نصب دستگاه کنترل تردد X7


آموزش نصب دستگاه کنترل تردد X7


آموزش نصب دستگاه کنترل تردد X7


قبل از ارائه آموزش نصب دستگاه کنترل تردد X7 بهتر است نگاهی به مشخصات این دستگاه به صورت کوتاه بیندازیم

نصب دستگاه کنترل تردد X7

>>مقاله مربوط به (آموزش نصب اکسس کنترل) را مطالعه کنید<<


مراحل نصب دستگاه کنترل تردد X7


جهت نصب دستگاه کنترل تردد X7 در مرحله اول مطابق شکل پیچ زیر دستگاه را باز کرده و قاب پشت را جدا میکنیم و سپس قاب پشت را روی دیوار با پیچ و رولپلاک محکم می نمائید. دستگاه را روی قاب بسته و پیچ آن را محکم کنید.

نصب دستگاه کنترل تردد X7

>>مقاله مربوط به (اکسس کنترل اتاق سرور) را مطالعه کنید<<

  1. اگر کاربر تعریف شده از دستگاه استفاده کند، سیگنال باز شدن درب ارسال خواهد شد.
  2. با استفاده از سنسور تشخیص وضعیت درب، اگر درب برخلاف انتظار باز باشد یا به طور نادرست بسته شده باشد، آلارم فعال خواهد شد.
  3. امکان اتصال کلید خروج به دستگاه وجود دارد. این کلید برای باز کردن درب از داخل مناسب است.
  4. در صورت تمایل میتوان با اتصال زنگ به دستگاه، از این قابلیت استفاده نمود.
  5. اگر دستگاه از روی دیوار کنده شود، آلارم فعال خواهد شد

نصب دستگاه کنترل تردد X7

>>مقاله مربوط به (اکسس کنترل چیست) را مطالعه نمائید<<


نحوه سیم بندی و اتصال لوازم جانبی جهت نصب دستگاه کنترل تردد X7


در کارتن دستگاه یک تعداد سیم هایی وجود دارد که به صورت سوکت زده شده بوده و شامل 12 عدد رشته سیم با رنگهای مختلف هستند. که هر کدام از این سیم ها وظایف جدایی برای خود دارند.

>>مقاله مربوط به (دفترچه راهنمای اکسس کنترل) را مطالعه نمائید<<

نحوه اتصال قفل مقابل برقی و قفل مغناطیسی جهت نصب دستگاه کنترل تردد X7

در کل دو نوع قفل در نصب دستگاه کنترل تردد X7 مورد استفاده قرار می گیرد 1- قفل مقابل برقی 2- قفل مگنت (مغناطیسی)

در هنگام نصب قفل مقابل برقی باید به خاطر داشته باشید که حتما از سیم های قسمت NO دستگاه استفاده کنید بدین صورت که از مثبت آداپتور 12 ولتی به سیم قرمز رنگ یا com دستگاه سیم کشی نموده و از سیم منفی آداپتور به منفی قفل مقابل برقی سیم کشی می نمائید (نکته: بیشتر از یک متر سیم کشی نکرده و حدالامکان دستگاه در نزدیکترین نقطه به قفل برقی باشد) و از قسمت مثبت قفل برقی به NO دستگاه سیم کشی انجام می گردد

برای اتصال قفل مگنتی به دستگاه از سیم های قسمت NC دستگاه استفاده کنید بدین صورت که از مثبت آداپتور 12 ولتی به سیم قرمز رنگ یا com دستگاه سیم کشی نموده و از سیم منفی آداپتور به منفی قفل مقابل برقی سیم کشی می نمائید (نکته: بیشتر از یک متر سیم کشی نکرده و حدالامکان دستگاه در نزدیکترین نقطه به قفل برقی باشد) و از قسمت مثبت قفل برقی به NC دستگاه سیم کشی انجام می گردد

در نظر داشته باشید که بهتری به دلیل اینکه برق برگشتی به قفل شما آسیبی وارد نکند از دیود های موجود در دستگاه ما بین مثبت و منفی استفاده نمائید

>>مقاله مربوط به (دستگاه کنترل تردد پارکینگ) را مطالعه نمائید<<

نحوه نصب دستگاه کنترل تردد X7 به زنگ

برای اتصال دستگاه کنترل تردد به زنگ باید از منفی آداپتور به سیم بنفش رنگ دستگاه متصل نمود و از مثبت آداپتور به مثبت زنگ  و از منفی زنگ به سیم قهوه ایی دستگاه متصل نمائیم.

نحوه اتصال دستگاه کنترل تردد به سنسور تشخیص درب

برای اتصال دستگاه کنترل تردد به سنسور تشخیص درب ابتدا باید قسمتی که پشت دستگاه مربوط به سیم های سنسور درب هست را مشخص نمائیم. اصولا دو سیم به رنگ های سفید و مشکی است. باید یکی از دو سیم سنسور را انتخاب نمائیم در این حالت مثبت و منفی بودن آن فرقی نمیکند. یک سیم سنسور تشخیص درب را به سیم سفید و یک سیم دیگرش را به سیم مشکی یا GND متصل می نمائیم.

نحوه نصب دستگاه کنترل تردد X7 به آلارم

برای اتصال و نصب دستگاه کنترل تردد X7 به آلارم ابتدا باید قسمتی که پشت دستگاه مربوط به سیم های آلارم هست را مشخص نمائیم. اصولا دو سیم به رنگ های نارنجی و سبز است. برای اتصال باید از قسمت منفی آداپتور به سیم نارنجی پشت دستگاه و از مثبت آداپتور به قسمت مثبت آلارم و منفی آلارم را به سیم سبز رنگ متصل نمود.

>>مقاله مربوط به (اکسس کنترل تحت شبکه) را مطالعه نمائید<<

نصب دستگاه کنترل تردد X7 و تنظیمات دستگاه

  • رمز ورود به منو در حالت پیشفرض 1234است. جهت افزایش امنیت دستگاه ابتدا اثر انگشت مدیر تعریف میشود. بدین صورت به ترتیب از سمت چپ به راست این موارد را وارد میکنیم  {3 مرتبه اثر انگشت 1234 # * } دستگاه پس از تعریف اثر انگشت مدیر فقط از طریق اثر انگشت مدیر وارد منو میشود و رمز 1234 غیر فعال می گردد.

 در صورت وارد کردن صحیح مراحل ورود به منو برنامه ریزی، دکمه  زنگ سبز خواهد شد.

  • فقط یک اثر انگشت به عنوان مدیر تعریف میشود.

نکته: در هر مرحله جهت خروج از منو دکمه * را یک مرتبه فشار دهید.

نکته بسیار مهم: در صورتی که دستگاه توسط نصاب برنامه ریزی میشود پس از انجام تنظیمات دستگاه، تعریف کاربران و انگشت مدیر را پاک کنید تا مدیر اصلی دستگاه بتواند بدون نیاز به باز کردن قاب پشت دستگاه انگشت خود را به عنوان مدیر تعریف کند.

پاک کردن اثر انگشت مدیر

برق دستگاه را قطع کنید. قاب دستگاه را باز کرده تا دکمه ضد سرقت Tamperرها شود، سپس برق دستگاه را وصل کنید. تا 30 ثانیه صبر کنید پس از گذشت این زمان بازر یک بوق خواهد زد به محض شنیدن صدای بازر دکمه واقع در پشت دستگاه را 8 مرتبه با فاصله 0.5 ثانیه فشار دهید، با هر بار فشار دادن دکمه، دستگاه یک بوق میزند. بار سوم یک بوق طولانی میزند و اثر انگشت مدیر پاک میشود و دستگاه به عملکرد عادی بازخواهد گشت

تعریف کاربر با شماره کاربری

برای تعریف کاربر با شماره کاربری باید مانند مقابل از سمت چپ به راست { قرار دادن کارت مقابل دستگاه یا 3مرتبه اسکن اثرانگشت # وارد کردن شماره کاربری # اثر انگشت مدیر # * } این مورد را واردکنیم.

  • جهت تعریف کاربر برای هر کاربر یک کد کاربری وارد کنید. کد کاربری عددی بین 1تا 99999 است.
  • در صورتیکه کد کاربری تکراری باشد دستگاه کارت یا اثر انگشت جدید را جایگزین آن میکند.
  • پس از قرار دادن کارت یا اسکن اثر انگشت پس از 3 مرتبه LED سبز میشود و دستگاه یک بوق طولانی میزند، در این مرحله میتوان مابقی کاربران را مطابق روش زیر تا 10 عدد بدون خارج شدن از منو تعریف کرد

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هفت − 4 =

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.